dijous, 29 de novembre de 2012

Pastes de full de Nutella + Castell Kronborg --- Hojaldres de Nutella + Castillo Kronborg

[CAT] El castell de Kronborg és en el que es va inspirar Shakespeare per escriure l'obra Hamlet. L'obra es va representar per primera vegada en el castell per conmemorar els 200 anys de la mort de William Shakespeare. Després s'ha representat varies vegades en el pati i en diferents parts de les fortificacions. Però... vols saber més coses sobre el castell?

Kronborg no està a Copenhague, sinó a la ciutat de Helsingor, que està a la mateixa illa que Copenhague, més al nord, i está declarat parimoni cultural de l'Humanitat desde l'any 2000. Al 1420 el Rei danès Eric de Pomerania va construir una fortalesa i demanava als baixells que volien entrar o sortir del Mar Bàltic que paguéssin un peatge. Per ajudar-se a cumplir les seves demandes va protegir la fortalesa amb una muralla i amb canons.

Al 1585 el castell va adquirir el seu nom actual quan el Rei Frederic II el va fer reconstruir i el va convertir en un magnífic castell renaixentista, que es va cremar al 1629. Lúnica cosa que es va salvar va ser la capella. Al 1639 el Rei Cristian IV va aconseguir reconstruir la façana. Al 1658 el suec Carl Gustav Wrangel el va atacar i va robar moltes de les decoracions artístiques, inclosa la preciosa font que decoraba el pati. Entre el 1688 i el 1690 es van reforçar les defenses del castell.

Desde 1739 fins al 1900 el va fer servir com a presó. A les catacombes també hi ha l'estatua d'Ogir el danès, relacionat amb la llegenda del Rei Artur. Ogir dorm sota Kronborg i diu la llegenda que despertarà si Dinamarca alguna vegada és atacada.

***

[CAST] El castillo de Kronborg es en el que se inspiró Shakespeare para escribir la obra Hamlet. La obra se representó por primera vez en el castillo para conmemorar los 200 años de la muerte de William Shakespeare. Después se ha representado varias veces en el patio y en diferentes partes de las fortificaciones. Pero... ¿quieres saber más sobre el castillo?

Kronborg no está en Copenhague, sino en la ciudad de Helsingor, que está en la misma isla que Copenhague, más al norte, y está declarado parimoni cultural de la Humanidad desde el año 2000. En el 1420 el Rey danés Eric de Pomerania construyó una fortaleza y pedía a los barcos que querían entrar o salir del Mar Báltico que pagan un peaje. Para ayudar a cumplir sus demandas protegió la fortaleza con una muralla y con cañones.

En el 1585 el castillo adquirió su nombre actual cuando el Rey Federico II lo hizo reconstruir y lo convirtió en un magnífico castillo renacentista, que se quemó en 1629. Lo único que se salvó fue la capilla. En el 1639 el Rey Cristian IV logró reconstruir la fachada. En el 1658 el sueco Carl Gustav Wrangel lo atacó y robó muchas de las decoraciones artísticas, incluida la preciosa fuente que decoraba el patio. Entre el 1688 y el 1690 se reforzaron las defensas del castillo.

Desde 1739 hasta 1900 se usó como prisión. En las catacumbas también está la estatua de Ogir el danés, relacionado con la leyenda del Rey Arturo. Ogir duerme bajo Kronborg y dice la leyenda que despertará si Dinamarca alguna vez es atacada.

***

Pastes de full de Nutella / Hojaldres de Nutella.
Ingredients / Ingredientes:
- Un paquet de pasta de full / un paquete de hojaldre
- Nutella
- 1 ou / 1 huevo.

Elaboració / Elaboración:

[CAT] Això és tant fàcil de fer que és fantàstic per aquells dies que tens convidats i no tens temps per un postre. O per si vas a casa d'algú. I a sobre està bo! Si saps fer la pasta de full també pots fer-ho amb pasta casolana, però jo encara no la sé fer i en tenia a la nevera. Preescalfa el forn a 180º i posa un tros de paper d'enfornar en una safata del forn. Si la pasta de full és casolana, estira-la amb el corró. Les comprades normalment ja venen estirades. Talla una rodona amb un tallador de galetes rodó. Posa una cullerada de Nutella al centre. Talla un altre cercle de pasta de full i posa'l a sobre. Tanca'ls presionant amb una forquilla per tot el voltant. Pinta'ls amb un ou batut i enforna'ls durant 25 minuts o fins que els vegis daurats.

***

[CAST] Esto es tan fácil de hacer que es fantástico para aquellos días que tienes invitados y no tienes tiempo para un postre. O por si vas a casa de alguien. ¡Y encima está bueno! Si sabes hacer el hojaldre también puedes hacerlo casero, pero yo aún no lo sé hacer y tenía en la nevera. Precalienta el horno a 180º y pon un trozo de papel de hornear en una bandeja del horno. Si el hojaldre es casero, estíralo con el rodillo. Los comprados normalmente ya vienen estirados. Corta un círculo con un cortador de galletas redondo. Pon una cucharada de Nutella en el centro. Corta otro círculo de hojaldre y ponlo encima. Cierrarlos presionando con un tenedor por todo el alrededor. Píntalos con un huevo batido y hornéalos durante 25 minutos o hasta que los veas dorados.


[CAT]  Jo davant del castell :-)
[CAST] Yo delante del castillo. :-)

Vista desde la torre.

[CAT] Els canons.
[CAT] Los cañones.

[CAT] Ogir i Maduixa. Defensarem Dinamarca! :-P
[CAT] Ogir y Maduixa. ¡Defenderemos Dinamarca!


[CAT] La font que hi havia abans de que la robéssin. Ara n'hi ha una petita, normal i corrent.
[CAST] La fuente que había antes de que la robássen. Ahora hay una pequeña, normal y corriente.


William Shakespeare :-)

6 comentaris:

  1. Fácil y rico, ¿Que más se puede pedir?
    Ya he visto lo de las cápsulitas navideñas que me comentabas, bueno, pues si se transparentan un poco pondré dos xD
    Este finde haré cupcakes navideños y las estreno,y para la semana que viene, si todo va bien tengo una idea en mente que puede ser muy guay (a ver como sale).
    Un petonet!

    ResponElimina
  2. Me ha encantado esta entrada. Además, es sencilla, económica y está buena, imposible pedir más. Te sigo tanto aquí como en fb, que te acabo de "conocer" un besazo y felicidades por el blog.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Muchas gracias guapa! Un beso para ti también :-*

      Elimina
  3. La recepta mès senzilla que el mecanisme d'un llàpis però d'allò mès complideta :D Jo en faig una de semblant pero en comptes de posar nutella l'omplo amb poma, pelada i talladeta i bullida o bé simplement ratllada, amb sucre i canyella totes dues, això si, mmmmmm :d
    El castell es preciós, i la font espectacular, tota una llàstima que ja no hi sigui, quin poc concepte de patrimoni universal que hi ha al món (ara que, en quina butxaca es ficarien això per emportar-s'ho XDDDD)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Això a la butxaca de radera del pantaló, que els tios i guarden de tot... xDDDDDD El castell és maquíssim, aquest cap de setmana fan cosetes de Nadal, a veure si hi vaig :-)

      Elimina