dilluns, 19 de novembre del 2012

Cupcakes de massapà + Sorpreseta --- Cupcakes de mazapán + Sorpresita

[CAT] Bé, he de dir que sóc bastant sentimental. M'emociono amb les coses. Alguns dels comentaris que em vau deixar en el sorteig em van resultar molt macos. Una mare dient-me que volia que li toqués per poder fer cosetes pels seus fills. Un pare dient-me que a la seva filla li agradaria molt el premi però com que era menor participava ell. Algú que em va preguntar si sóc la Maribel de La Riera (ja voldria jo xD). Molts missatges de gent amb moltes ganes de que els hi toqués... "jo vull participar, què xuloooo!", etc.... ^_^

Quan us vaig dir el primer guanyador hi havia gent que deia "encara em pot tocar!" o "encara tinc esperança!" o "quins nervis!". I quan s'acaba tot, em quedo... plof. Ja he dit que sóc molt sentimental, no? Sóc tant sentimental que ahir vaig passar per la botiga Søstrene Grene i vaig veure que hi havia cosetes noves de cuina i allà estava jo mirant-ho i pensant a qui podria fer jo content o contenta... o contents... CONTENTS! Perquè, sí, el mes que ve baixo per Nadal a Sabadell i he pensat... faré un altre sorteig! Sorpresa! :-) Encara no sé què sortejaré però no seran tantes cosetes. I com que aquest sorteig m'ha donat molta feina, he decidit que faré un sorteig "express". Tampoc he pensat quan el faré, però com que baixo el 21 de Desembre a Sabadell, segur que serà abans. Hi haurà també dos guanyadors però el temps per apuntar-se serà molt breu, per exemple, un cap de setmana o alguna cosa així, ja veuré. Vaja, que has d'estar atent/a! :-)

Necessito uns dies per comprar algunes cosetes i per pensar quan ho faig. No et preocupis que avisaré abans. Segurament quan torni del BCN&Cake ja ho tindré tot preparat. Així que estigues atent/a al Facebook perquè qualsevol dia pot ser que digui "demà hi ha sorteig express" i tindrás dos dies per apuntar-te. Uoooooo!!! Demà he quedat amb una amiga per anar a fer algunes compres ^_^

***

[CAST] Bueno, tengo que decir que soy bastante sentimental. Me emociono con las cosas. Algunos de los comentarios que me dejasteis en el sorteo me resultaron muy bonitos. Una madre diciéndome que quería que le tocara para poder hacer cositas para sus hijos. Un padre diciéndome que a su hija le gustaría mucho el premio pero como era menor participaba él. Alguien que me preguntó si soy Maribel de La Riera (ya quisiera yo xD). Muchos mensajes de gente con muchas ganas de que les tocara ... "yo quiero participar, qué xuloooo!", etc .... ^_^

Cuando os dije el primer ganador había gente que decía "todavía me puede tocar!" o "todavía tengo esperanza!" o "qué nervios". Y cuando se acaba todo, me quedo ... plof. Ya he dicho que soy muy sentimental, no? Soy tan sentimental que ayer pasé por la tienda Søstrene Grene y vi que había cositas nuevas de cocina y allí estaba yo mirándolo y pensando en a quién podría hacer yo contento o contenta ... o contentos ... ¡CONTENTOS! Porque, sí, el mes que viene bajo para Navidad a Sabadell y he pensado ... ¡haré otro sorteo! ¡Sorpresa! :-) Todavía no sé qué sortearé pero no serán tantas cositas. Y como este sorteo me ha dado mucho trabajo, he decidido que haré un sorteo "express". Tampoco he pensado cuando lo haré, pero como bajo el 21 de Diciembre a Sabadell, seguro que será antes. Habrá también dos ganadores pero el tiempo para apuntarse será muy breve, por ejemplo, un fin de semana o algo así, ya veré. Vamos, que tienes que estar atento/a! :-)

Necesito unos días para comprar algunas cositas y para pensar cuando lo hago. No te preocupes que avisaré antes. Seguramente cuando vuelva del BCN & Cake ya lo tendré todo preparado. Así que estate atento/a al Facebook porque cualquier día puede ser que diga "mañana hay sorteo express" y tendrás dos días para apuntarte. ¡Uoooooo! Mañana he quedado con una amiga para ir a hacer algunas compras ^_^

15 Cupcakes de massapà / 15 cupcakes de mazapán.
Ingredients per la massa / Ingredientes para la masa:
- 2 ous / 2 huevos.
- 250 gr. de farina / 250 gr. de harina.
- 125 gr. de mantega a temperatura ambient / 125 gr. de mantequilla a temperatura ambiente.
- 125 ml. de llet / 125 ml. de leche.
- 2  culleradetes de llevat en pols / 2 cucharaditas de levadura en polvo.
- 400 gr. de massapà / 400 gr. de mazapán.
- Aroma d'atmetlles / Aroma de almendras.

Ingredients per la decoració / Ingredientes para la decoración:
- Nutella.
- Floquets de neu fets amb fondant / copitos de nieve hechos con fondant
- Boletes vermelles / Bolitas rojas.
- Una barreja d'arròs i atmetlles que venen al Mercadona o similar / una mezcla de arroz i almendras que venden en el Mercadona o similar.


Elaboració / Elaboración:

[CAT] Massa: preescalfa el forn a 180ºC i posa 15 cápsules de paper en motllos de cupcakes. Ara farem el de sempre, gairebé totes les receptes son iguals, així que ja saps: la mantega i el sucre a la batedora fins que tinguis una crema, un parell de minuts. Afegeixes els ous i segueixes batent un altre parell de minuts. Si veus que se't enganxa per les parets, apagues la batedora i baixes la massa al fons del bol. Després afegeixes l'aroma d'atmetlles (el meu no és molt concentrat així que he afegit mitja culleradeta). Després la farina i el llevat, barrejats i tamisats. Per últim, la llet. Quan ho tinguis tot incorporat, reparteix la massa per les càpsules. Jo tinc un motllo especial que porta un ferro al mitg, així puc clavar-hi coses, com les boletes de massapà. Que és el que has de fer ara. Fas boletes amb la massa del massapá i les poses al mitg de la massa crua. Enfonsa-les una miqueta. Si les deixes molt amunt el cupcake et pot quedar amb un forat al mitg. Enforna els cupcakes uns 20 minuts o fins que en puntxar-ne un amb un escuradents, aquest surti net.

Decoració: posa un parell de cullerades de Nutella (o tres si vols posar-ne molta) en un bol en el microones durant 15 segons. Amb una espàtula cobreix el cupcake. Espolvoreja la barreja d'atmetlles i arròs del Mercadona per sobre (si no en troves, pots picar unes quantes atmetlles i espolvorejar-les sense l'arròs). Després afegeix unes quantes boletes vermelles. Per últim, posa el floquet de neu que hauràs fet amb fondant. Si no tens fondant o no tens el tallador de floquet de neu, doncs no en posis... què hi farem! :-)

Que d'on he tret la recepta? Doncs se'm va passar pel cap l'altre dia mentres feia els cupcakes de llimona amb Lemon Curd... encara no me'ls havia menjat i jo pensant en aquests... hahahahaha!!

***


[CAST] Masa: precalienta el horno a 180ºC y pon 15 cápsulas de papel en moldes de cupcakes. Ahora haremos lo de siempre, casi todas las recetas son iguales, así que ya sabes: la mantequilla y el azúcar en la batidora hasta que tengas una crema, un par de minutos. Añades los huevos y sigues batiendo otro par de minutos. Si ves que se te engancha por las paredes, apagas la batidora y bajas la masa al fondo del bol. Después añades el aroma de almendras (el mio no es muy concentrado así que he añadido media cucharadita). Luego la harina y la levadura, mezclados y tamizados. Por último, la leche. Cuando lo tengas todo incorporado, reparte la masa por las cápsulas. Yo tengo un molde especial que lleva un hierro en medio, así puedo clavar cosas, como las bolitas de mazapán. Que es lo que tienes que hacer ahora. Haces bolitas con la masa del mazapán y las pones en medio de la masa cruda. Húndelas un poco. Si las dejas muy arriba el cupcake te puede quedar con un agujero en medio. Hornea los cupcakes unos 20 minutos o hasta que al pinchar uno con un palillo, éste salga limpio.

Decoración: pon un par de cucharadas de Nutella (o tres si quieres poner mucha) en un bol en el microondas durante 15 segundos. Con una espátula cubre el cupcake. Espolvorea la mezcla de almendras y arroz del Mercadona por encima (si no encuentras, puedes picar unas cuantas almendras y espolvorearlas sin el arroz). Después añade unas cuantas bolitas rojas. Por último, pon el copito de nieve que habrás hecho con fondant. Si no tienes fondant o no tienes el cortador de copo de nieve, pues no lo pongas ... ¡qué le vamos a hacer! :-)

¿Que de donde he sacado la receta? Pues me pasó por la cabeza el otro día mientras hacía los cupcakes de limón con Lemon Curd ... aún no me los había comido y yo pensando en éstos ... jajaja!


8 comentaris:

  1. Hola! Me encanto el sorteo,aunque no me toco nada y estoy segura que me encantara el proximo,espero poder participar!Estare atenta!
    Los cupcakes tienen una pinta estupenda!tengo que probarlos!!mmmmm....
    Disfruta mucho del BCN&Cake.
    xxxx

    ResponElimina
  2. Els meus pròxims cupcakes seran els de lemon curd!!! :) Quines ganes!
    PEtons guapa! A veure, encara ensopegarem totes pel BCN&cakes!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ains el lemon curd està tan booooooo!!! Nyaaaaaaaam!!! :-)

      Elimina
  3. HALAAAA!!! digues que sí! dues receptes en dos dies( me les copio per nadal segur)i un altre sorteig!! ja és nadal!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ai si, al final rebentaré amb tants dolços, hahahaha xD

      Elimina
  4. holaa, llavors vens al bcn and cake???

    ResponElimina