dijous, 20 de setembre del 2012

Galetes de mel, crema de cacahuets i plàtan + Classes de danès --- Galletas de miel, crema de cacahuetes y plátanos + Clases de danés.


[CAT] Desde fa uns dies que vaig dien pel Facebook que les classes de danès em donen mal de cap. La gent em pregunta "perquè? perquè? tan difícil és el danès?". Doncs sí, ho és, és el primer que ens va dir la professora de danès. La gramàtica encara, és bastant similar en algunes coses a l'anglesa. Però a l'hora de parlar... no s'entén res! El meu Superman diu que parlen com si fóssin suecs borratxos... hahahaha. Jo dic que parlen com si estiguéssin sota l'aigua. De tres paraules, en fan una. Segons la paraula que vulguin estressar, pronuncíen d'una manera o d'una altra. Posaré un exemple senzill perquè s'entengui bé:

- T'estimo
- I love you
- Jeg elsker dig.

Jeg = I = Jo
Elsker = Love = Estimar
Dig = You = Tu

Aquí ja es veu que l'estructura gramatical és la mateixa que en anglès. "Jeg elsker dig" es pronunciaria algo així com "ia esca dah". Però... no. Perquè tot depèn de la paraula que vulguin estressar. Si volen estressar el "tú" per donar a entendre que el que és important és que t'estimen a tu i no a una altra, dirien algo així com "iaescadài". Si volen estressar el "estimar" perquè volen mostrar que estan estiman dirien algo així com "iaéscadah". I tan panxos que es queden! xD No sé si fan pauses perquè se'ls acaba l'aire i necessiten respirar o què... xD I si no has flipat ja amb això, a sobre no entonen les preguntes... una pregunta té la mateixa entonació que una frase normal així que per preguntar "com et dius?" doncs per ells és "com et dius" i apa (si, l'interrogant el posen quan escriuen.... de decoració... xD).

A més a més, les classes son en anglès així que haig d'estar més concentrada (com el suc aquell xD). Tinc apunts en anglès, en català, en castellà i alguna cosa en francès. Tot per tenir referències... ains...

***

[CAST] Desde hace unos días voy diciendo por Facebook que las clases de danés me dan dolor de cabeza. La gente me pregunta "¿porqué? ¿porque? ¿tan difícil es el danés?". Pues sí, lo es, es lo primero que nos dijo la profesora de danés. La gramática aún, es bastante similar en algunas cosas a la inglesa. Pero a la hora de hablar ... ¡no se entiende nada! Mi Superman dice que hablan como si fueran suecos borrachos... jajajaja. Yo digo que hablan como si estuvieran bajo el agua. De tres palabras, hacen una. Según la palabra que quieran estresar, pronuncian de una manera o de otra. Pondré un ejemplo sencillo para que se entienda bien:
  
- Te quiero 
- I love you 
- Jeg elsker dig.
 

Jeg = I = Yo
Elsker = Love = Amar 

Dig = You =

Aquí ya se ve que la estructura gramatical es la misma que en inglés. "Jeg elsker dig" se pronunciaría algo así como "ia esca dah". Pero ... no. Porque todo depende de la palabra que quieran estresar. Si quieren estresarse el "tú" para dar a entender que lo importante es que te quieren a ti y no a otra, dirían algo así como "iaescadái". Si quieren estresarse el "amar" porque quieren mostrar que están amando dirían algo así como "iaéscadah". ¡Y tan panchos que se quedan! xD No sé si hacen pausas porque se les acaba el aire y necesitan respirar o qué ... xD Y si no has flipado ya con esto, encima no entonan las preguntas ... una pregunta tiene la misma entonación que una frase normal así que para preguntar "¿cómo te llamas?" pues para ellos es "como te llamas" y hala (si, el interrogante lo ponen cuando escriben.... de decoración... xD).

Además, las clases son en inglés así que tengo que estar más concentrada (como el zumo aquél xD). Tengo apuntes en inglés, en catalán, en castellano y alguna cosa en francés. Todo para tener referencias... ains...


Galetes de mel, crema de cacahuets i plàtan / Galletas de miel, crema de cacahuetes y plátanos 

[CAT] La recepta l'he tret del blog de Sweet Mania. La recepta de l'Ana és molt completa, amb fotos i tot de com fer-les. No els hi he posat el glacejat pel damunt perquè les volia pel meu Superman i ja que es queixa cada vegada que faig cupcakes...
[CAST] La receta la he sacado del blog de Sweet Mania. La receta de Ana es muy completa, con fotos y todo de cómo hacerlas. No les he puesto el glaseado por encima porque las quería para mi Superman y ya que se queja cada vez que hago cupcakes...

Ingredients / Ingredientes:
- 350 gr. de farina / 350 gr. de harina
- 2 ous / 2 huevos.
- 1 culleradeta de sal / 1 cucharadita de sal
- 1 plàtan / 1 plàtano.
- 300 gr. de sucre / 300 gr. de azúcar.
- 2 culleradetes de mel / 2 cucharaditas de miel.
- 150 gr. de crema de cacahuets / 150 gr. de crema de cacahuetes.
- 2 culleradetes de bicarbonat / 2 cucharaditas de bicarbonato.
- 1/2 culleradeta de canyella / 1/2 cucharadita de canela.
- 100 gr. de mantega a temperatura ambient / 100 gr. de mantequilla a temperatura ambiente.
- 1 culleradeta de esència de vainilla / 1 cucharadita de esencia de vainilla.

Elaboració / Elaboración:

[CAT] En un bol barreja els ingredients secs (farina, sal, bicarbonat, canyella). Ho tamitzes i ho reserves. En un altre bol bats la mantega amb el sucre. Quan tinguis una crema afegeix la crema de cacahuets, la esència de vainilla i els ous. D'un en un. Després afegeix la mel. Mentrestant, agafa el plàtan i aixafa'l amb una forquilla. Incorpora'l. Per últim, incorpora els ingredients secs. Quan ja tinguis la massa feta, l'emboliques amb film transparent i la guardes a la nevera. L'Ana diu que mínim una hora però recomana que esperis fins al dia següent. Jo he esperat dues hores... olorava tant bé... ^_^ Preescalfa el forn a 200ºC. Treu la massa de la nevera. Posa un tros de paper de forn a sobre d'una safata per forn i amb ajuda d'una cullera de postre ves posant boles de massa a sobre, separades entre elles uns 5 cm. Baixa la temperatura del forn a 180ºC i enforna les galetes durant 15 minuts. Quan les treguis del forn, deixa-les uns 5 minuts a la safata abans de passar-les a una reixeta refredadora. 

Estan molt bones! ^_^

*** 

[CAST] En un bol mezcla los ingredientes secos (harina, sal, bicarbonato, canela). Lo tamizss y lo reservas. En otro bol bates la mantequilla con el azúcar. Cuando tengas una crema añade la crema de cacahuetes, la esencia de vainilla y los huevos. De uno en uno. Después añade la miel. Mientras tanto, coge el plátano y cháfalo con un tenedor. Incorpóralo. Por último, incorpora los ingredientes secos. Cuando ya tengas la masa hecha, la envuelves con film transparente y la guardas en la nevera. Ana dice que mínimo una hora pero recomienda que esperes hasta el día siguiente. Yo he esperado dos horas ... olía tan bien ... ^ _ ^ Precalienta el horno a 200ºC. Saca la masa de la nevera. Pon un trozo de papel de horno sobre una bandeja para horno y con ayuda de una cuchara de postre vas poniendo bolas de masa encima, separadas entre ellas unos 5 cm. Baja la temperatura del horno a 180ºC y hornea las galletas durante 15 minutos. Cuando las saques del horno, déjalas unos 5 minutos en la bandeja antes de pasarlas a una rejilla enfriadora.

¡Están muy buenas! ^ _ ^


3 comentaris:

  1. Amiga Sandra, al final nos vamos a creer de verdad que el Danés te estresa. Cada vez que has querido decir "Expressa,expresa" has escrito "Estressar/ estresar" jaja el subconsciente!

    Estas galletas son muy tentadoras, ya las había visto en el blog de Sweet Mania, pero de eso se trata! de copiar, aprender y trasformar^^ (has visto los nuevos cupcakes que ha hecho de manzana y caramelo? para morirse!)

    Los cupcakes que se comieron tus perris tenían una pinta brutal, así que no me extraña!

    Un abrazo y paciencia con el Danés!

    ResponElimina
    Respostes
    1. No si quería decir "estresar" xD Lo único que lo he traducido del inglés, igual debería haber puesto "enfatizar" xD Jajajaja.

      Cuando vuelva del examen me miro tus cupcakes y babeo un rato!!! Manzana y caramelo... ains... :-)

      Me pude comer 1 cupcake... 1 sólo! Vaya perros, jajajajaja! Bueno tampoco me hace falta comer muchos, que estoy cada día más... "enfatizada" xD Jajajaja.

      Un besito guapi! Voy a estudiar un ratito :-)

      Elimina
    2. Pues sí que estoy estresada... había leido que los cupcakes de manzana y caramelo los habías hecho tu.... jajajajaja. Qué sueño! xD

      Elimina