dimarts, 9 d’octubre de 2012

Pastís de carbassa + Christiansborg Slot (II) --- Pastel de calabaza + Christiansborg Slot (II)

[CAT] Aquest cap de setmana vam acabar de visitar el Christiansborg Slot, perquè l'entrada que vam comprar estava a punt de caducar. "¡Y yo con estos pelos!". Vam visitar les runes i les Caballerisses, no sé on coi està la Capella, però no la vam visitar. I jo estic ara aquí sentada pensant si et parlo de les runes o de les Caballerisses. And the winner is... les runes!

Doncs bé, resulta que el castell de Christiansborg es va construir al 1167 i es va cremar dues vegades. Les dues vegades que es va cremar, els incendis van ser tan grans que tot va quedar en runes. Es va haver de construir de nou i gairebé no es va conservar res. Per tant, tant l'estructura com el diseny dels tres castells que hi ha hagut, no tenen res a veure. El primer incendi va ser al 1794 i el segon al 1884. A les runes que hi ha sota del castell es conserven petites estructures, trossos del mur i també unes maquetes dels castells. Com a curiositat, al principi el castell estava rodejat per un fossat d'aigua, que ja no hi és, degut a que la ciutat s'ha "menjat" un tros.

Com sempre, tens fotos al final. :-)

*** 

[CAST] Este fin de semana terminamos de visitar el Christiansborg Slot, porque la entrada que compramos estaba a punto de caducar. ¡Y yo con estos pelos! Visitamos las ruinas y las caballerizas, no sé dónde narices está la Capilla, pero no la visitamos. Y yo estoy ahora aquí sentada pensando si te hablo de las ruinas o de las caballerizas. And the winner is ... ¡las runas! 

Pues bien, resulta que el castillo de Christiansborg se construyó en  el1167 y se quemó dos veces. Las dos veces que se quemó, los incendios fueron tan grandes que todo quedó en ruinas. Se tuvo que construir de nuevo y casi no se conservó nada. Por tanto, tanto la estructura como el diseño de los tres castillos que ha habido, no tienen nada que ver. El primer incendio fue en 1794 y el segundo en 1884. En las ruinas que hay debajo del castillo se conservan pequeñas estructuras, trozos del muro y también unas maquetas de los castillos. Como curiosidad, al principio el castillo estaba rodeado por un foso de agua, que ya no está, debido a que la ciudad se ha "comido" un trozo. 

Como siempre, tienes fotos al final. :-)

Pastís de carbassa / Pastel de calabaza.
Ingredients / Ingredientes:
- 350 gr. de carbassa sense pell i tallada fina / 350 gr. de calabaza sin piel y cortada fina.
- 300 gr. de farina / 300 gr. de harina.
- 200 gr. de sucre / 200 gr. de azúcar.
- 4 ous / 4 huevos.
- 250 ml. d'oli de girasol / 250 ml. de aceite de girasol.
- 1 culleradeta de canyella / 1 cucharadita de canela.
- 2 culleradetes de llevat / 2 cucharaditas de levadura.

Elaboració / Elaboración:

[CAT] Preescalfa el forn a 180ºC. Unta de mantega un motllo rodó. Enfarina'l o folra'l amb paper d'enfornar. Posa la carbassa en un bol a dins el microones durant 5 minuts a màxima temperatura. Després tritura-la, no massa, no cal que surti tota l'aigua. En un bol, posa els ous (millor sense la closca...) i els bats amb el sucre fins que tinguis una massa cremosa. Afegeix l'oli. la carbassa i els ingredients secs (llevat, farina, canyella), junts i tamitzats. Quan tot estigui ben incorporat posa-ho en el motllo i enforna-ho durant 45 minuts o fins que en puntxar-lo amb un escuradents, aquest surti net. Deixa'l refredar-se abans de desmotllar.

***

[CAST] Precalienta el horno a 180ºC. Unta de mantequilla un molde redondo. Ponle harina o forralo con papel de hornear. Pon la calabaza en un bol dentro del microondas durante 5 minutos a máxima temperatura. Después triturarla, no demasiado, no es necesario que salga toda el agua. En un bol, pon los huevos (mejor sin la cáscara ...) y los bates con el azúcar hasta que tengas una masa cremosa. Agrega el aceite. la calabaza y los ingredientes secos (levadura, harina, canela), juntos y tamitzats. Cuando todo esté bien incorporado ponlo en el molde y hornealo durante 45 minutos o hasta que al pincharlo con un palillo, éste salga limpio. Déjalo enfriar antes de desmoldar.

***

[CAT] Aquí teniu les maquetes dels tres castells i algunes runes.
[CAST] Aquí tenéis las maquetas de los tres castillos y algunas ruinas.























Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada