dimecres, 15 d’agost de 2012

Espaguetis per nens + un bon amic --- Espaguetis para niños + un buen amigo.

[CAT] Quan al 1998 vaig començar a conèixer gent per internet la meva mare es va començar a preocupar bastant perquè "es sentien coses". Afortunadament no li vaig fer gaire cas i he pogut conèixer a gent encantadora (ara ja no pensa el mateix, crec... xD). Una de les persones que he tingut la sort de conèixer ha sigut al meu  gran amic Connan5, a través d'una web de videojocs que ja no existeix. Sempre recordo amb carinyo aquell estiu que tota la familia vam anar-lo a visitar a Cantabria i ens va portar d'excursió a la muntanya. Vam muntar la tenda de campanya al costat d'un riu i vam sopar salsitxes punxades en una branca amb un pa fantàstic, fetes en un foc a terra, mentres ens tocava la guitarra. O aquella vegada que va venir a Sabadell desde Cantabria només per portar-me a Port Aventura perquè jo no passava per un bon moment. I totes les vegades que em donava consells. Un bon amic. Ara té un grup de folk (Tri Tones) i dos fills guapíssims dels que m'ha deixat un parell de fotos per afegir-les a aquesta entrada. Gràcies. No, millor dit, GRÀCIES.

***

[CAST] Cuando en el 1998 empecé a conocer gente por internet mi madre empezó a preocuparse bastante porque "se escuchaban cosas". Afortunadamente no le hice mucho caso y he podido conocer a gente encantadora (ahora ya no piensa lo mismo, creo... xD). Una de las personas que he tenido la suerte de conocer ha sido a mi gran amigo Connan5, a través de una web de videojuegos que ya no existe. Siempre recuerdo con cariño aquél verano que toda la familia fuimos a visitarlo a Cantabria y nos llevó de excursión por la montaña. Montamos la tienda de campaña al lado de un rio y cenamos salchichas pinchadas en una rama con un pan fantástico, hechas en un fuego a tierra, mientras nos tocaba la guitarra. O aquella vez que vino a Sabadell desde Cantabria sólo para llevarme a Port Aventura porque yo no pasaba por un buen momento. Y todas las veces que me daba consejos. Un buen amigo. Ahora tiene un grupo (Tri Tones) y dos hijos guapísimos de los que me ha dejado un par de fotos para añadirlas a esta entrada. Grácias. No, mejor dicho, GRÁCIAS.

Espaguetis per nens (+versió adults) / Espaguetis para niños (+ versión adultos):
Ingredients / Ingredientes:

- Espaguetis
- 3 salsitxes tipus frankfurt per persona/ 3 salchicas tipo frankfurt por persona
- Mitja llauna de blat de moro / media lata de maiz.
- Tomàquet triturat natural / Tomate triturado natural.
- Formatge ratllat / Queso rallado.
- Sal, oli  / sal, aceite
- Vi blanc (només per la versió adults) / Vino blanco (sólo para la versión adultos)
- Nens /Niños (opcional)

Elaboració / Elaboración:

[CAT] Agafes als nens i els hi dius "vinga, que avuí cuinarem junts". Si no et fan ni cas o no tens nens, et saltes aquest pas. Tallem les salsitxes en troços de 2 cm. aprox. Trenquem els espaguetis per la meitat. Si tens nens, els hi demanes que t'ajudin a punxar-los a les salsitxes: 3 o 4 per salsitxa. Si no tens nens sempre et pots sentir com un i fer-ho tu.... lol! Poses a bullir una olla amb aigua, sal i oli. Quan ho faci, tires els espagueti-salsitxa i els deixes que bullin els minuts que indiqui el fabricant al paquet. Mentres, prepares un sofregit senzill amb el tomàquet, el blat de moro, sal, oli i mig got de vi blanc si estàs fent la versió "sense nens". Quan els espagueti-salsitxes estiguin fets, els escorres amb un colador, els afegeixes al sofregit, ho remenes tot i ja ho pots posar al plat. Una mica de formatge per sobre i... a disfrutar!

[CAST] Coges a los niños y les dices "venga, que hoy cocinaremos juntos". Si no te hacen ni caso o no tienes niños te saltas este paso. Cortamos las salchicas en trozos de 2 cm. aprox. Rompemos los espaguetis por la mitad. Si tienes niños, les pides que te ayuden a pincharlos en las salchichas: 3 o 4 por salchicha. Si no tienes niños siempre te puedes sentir como uno y hacerlo tu... ¡lol! Pones a hervir una olla con agua, aceite y sal. Cuando lo haga, tiras los espaguetis-salchicha y los dejas que hierban los minutos que indica el fabricante en el paquete. Mientras, preparas un sofrito sencillo con el tomate, el maiz, sal, aceite y medio vaso de vino blanco si estás haciendo la versión "sin niños". Cuando los espaguetis-salchicha estén hechos, los escurres con un colador, los añades al sofrito, lo remueves todo y ya lo puedes poner en un plato. Un poco de queso por encima y... ¡a disfrutar!

Jano, en una versió d'espaguetis-salsitxa crus... xD

Jano, en una versión de espaguetis-salchicha crudos... xD

Itsaso punxant els espaguetis a les salsitxes.

Itsaso pinchando los espaguetis en las salchichas.








 [CAT] Felicitats amic per tenir aquesta familia tan maca. Un petó als quatre.
[CAST] Felicidades amigo por tener esta familia tan bonita. Un beso a los cuatro.

2 comentaris:

  1. Este plato es muy divertido yo lo he hecho alguna vez con mi pareja y de niños tenemos poco ya xD
    Gracias por linkear el grupo de tu amigo, no lo conocía y suenan muy bien yo vivo enamorada de la viola de teclas desde que descubría a Ana Alacaide.

    Sigue con tanta ilusión, un besote!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Bueno, yo por fuera tampoco soy una niña pero por dentro... ¡y me encanta! :-)
      De nada! Y muchas gracias por tu comentario, lo cierto es que me hacen mucha ilusión. Un besote!!! :-)

      Elimina