divendres, 21 de desembre del 2012

Trufes de xocolata del meu pare + Johan Herman Wessel --- Trufas de chocolate de mi padre + Johan Herman Wessel

[CAT] A l'octubre, quan van venir uns convidats a passar uns dies a casa, es van fixar que en el bar de sota de casa , que es diu Wessels Kro, posava la data de 1772. Jo no me n'havia adonat. No li vaig prestar gaire atenció quan m'ho van dir en aquell moment (cosa rara en mi, que m'agrada investigar) però uns dies després em vaig adonar que a la paret hi ha una placa. Vaig estar buscant informació per internet... només em faltava el gorro i la pipa de Sherlock Holmes... hahaha.I el Dr. Watson també em faltava!

No he trobat tanta informació com m'hauria agradat, tot s'ha de dir. Potser a la biblioteca? Hum... M'ho apuntaré a l'agenda! Bé, el que sí he trobat és que el senyor Johan Herman Wessel era un poeta noruec nascut al 1742. De fet, en aquella època Noruega encara pertanyia a Dinamarca, però això son altres històries. Pel que sembla, quan tenia 17 anys aproximadament, es va mudar a Copenhague per estudiar. Al 1772 es reunia molt sovint en el bar de sota de casa meva (que es deia Juels en aquella època) amb altres estudiants noruecs (que hi anaven desde el 1770) i junt amb ells va formar la Societat Noruega. Es tractava d'una societat formada per estudiants noruecs, molts d'ells escriptors, poetes i filòsofs. Es reunien en el bar i parlaven sobre els temes que els agradaven, mentres bebien i fumaven. Al final de l'entrada tens fotos fetes per mi i també un quadre que he trobat a la Wikipedia.

Johan Herman Wessel va morir al 1785, amb 43, per culpa de l'alcohol. També he llegit que a Bergen, Noruega, hi ha un bar anomenat Wesselstuen, que té varies de les seves obres penjades de les parets de decoració. La placa que hi ha a la paret de sota de casa la va posar la Societat Noruega al 1985 per conmemorar els 200 anys de la seva mort.

La veritat és que tot això em resulta molt interessant i m'agradaria investigar quants anys té el pis en el que visc i qui hi va viure. Visc en un pis que com a mínim al 1770 ja hi era! Quines històries hauran passat aquí en aquests 242 anys? ^_^

***

[CAST] En octubre, cuando vinieron unos invitados a pasar unos días en casa, se fijaron que en el bar de debajo de casa, que se llama Wessel Kro, ponía la fecha de 1772. Yo no me había dado cuenta. No le presté mucha atención cuando me lo dijeron en ese momento (cosa rara en mí, que me gusta investigar) pero unos días después me di cuenta que en la pared hay una placa. Estuve buscando información por internet... sólo me faltaba el gorro y la pipa de Sherlock Holmes... jajaja. ¡Y el Dr. Watson también me faltaba!

No he encontrado tanta información como me hubiera gustado, todo hay que decirlo. ¿Quizás en la biblioteca? Hum ... ¡me lo apuntaré en la agenda! Bueno, lo que sí he encontrado es que el señor Johan Herman Wessel era un poeta noruego nacido en 1742. De hecho, en aquella época Noruega todavía pertenecía a Dinamarca, pero eso son otras historias. Al parecer, cuando tenía 17 años aproximadamente, se mudó a Copenhague para estudiar. En el 1772 se reunía a menudo en el bar de debajo de mi casa (que se llamaba Juels en aquella época) con otros estudiantes noruegos (que iban desde el 1770) y junto con ellos formó la Sociedad Noruega. Se trataba de una sociedad formada por estudiantes noruegos, muchos de ellos escritores, poetas y filósofos. Se reunían en el bar y hablaban sobre los temas que les gustaban, mientras bebían y fumaban. Al final de la entrada tienes fotos hechas por mí y también un cuadro que he encontrado en la Wikipedia.

Johan Herman Wessel murió en 1785, con 43, por culpa del alcohol. También he leído que en Bergen, Noruega, hay un bar llamado Wesselstuen, que tiene varias de sus obras colgadas de las paredes de decoración. La placa que hay en la pared de debajo de casa la puso la Sociedad Noruega en 1985 para conmemorar los 200 años de su muerte.

La verdad es que todo esto me resulta muy interesante y me gustaría investigar cuántos años tiene el piso en el que vivo y quién vivió. ¡Vivo en un piso que como mínimo en el 1770 ya estaba! ¿Qué historias habrán pasado aquí en estos 242 años? ^_^

***

Trufes de xocolata / Trufas de chocolate.

[CAT] Aquestes trufes les fa el meu pare, normalment pel seu aniversari. Gràcies papi per passar-me la recepta! ♥
[CAST] Estas trufas las hace mi padre, normalmente para su cumpleaños. Grácias papi por pasarme la receta ♥

Ingredients / Ingredientes: 
- 250 gr. de mantega / 250 gr. de mantequilla.
- 500 gr. de xocolata en pols / 500 gr. de chocolate en polvo.
- 1 cullerada de cafè soluble en pols / 1 cucharada de café soluble en polvo.
- 1 rovell d'ou / 1 yema de huevo.
- fideus de xocolata / fideos de chocolate.

Opcional: 5 ml. de conyac / 5 ml. de coñac.


Elaboració / Elaboración:

[CAT] Posa la mantega en un bol i desfes-la en el microones (que quedi liquida) o si vols en un caçó a foc lent. Jo ho he fet en el microones. Afegeix el cafè, el rovell i si vols el conyac (jo no n'he posat, no en tinc i tampoc és que m'agradi massa). Barreja-ho bé amb la batedora de ma o una cullera. Incorpora-hi la xocolata i segueix barrejant fins que quedi una pasta. També ho pots fer amb les mans. Deixa-ho a la nevera durant 2 hores.

Treu la massa de la nevera i fes boletes. Posa els fideus de xocolata en un plat o en un bol i quan hagis fet la bola, la passes per sobre de manera que quedi coberta. Posa-la en una càpsula de paper de minicupcakes. Jo les he decorat amb una bandereta perquè li he donat al meu Supermann i avuí les ha portat a la feina. Aquí a Dinamarca sembla que als danesos els agrada molt posar banderes per tot arreu així que he pensat que els hi agradaria el detall.

Et recomano que les guardis al congelador (sí, ho has llegit bé) i les treguis uns 5 o 10 minuts abans de menjar-les. I si tens ganes d'experimentar... tira'n una al cafè amb llet... uoooo!

***

[CAST] Pon la mantequilla en un bol y derrítela en el microondas (que quede liquida) o si quieres en un cazo a fuego lento. Yo lo he hecho en el microondas. Añade el café, la yema y si quieres el coñac (yo no he puesto, no tengo y tampoco es que me guste demasiado). Mezcla bien con la batidora de mano o una cuchara. Incorpora el chocolate y sigue mezclando hasta que quede una pasta. También lo puedes hacer con las manos. Déjalo en la nevera durante 2 horas.

Saca la masa de la nevera y haz bolitas. Pon los fideos de chocolate en un plato o en un bol y cuando hayas hecho la bola, la pasas por encima de manera que quede cubierta. Ponla en una cápsula de papel de minicupcakes. Yo las he decorado con una banderita porque se las he dado a mi Superman y hoy las ha llevado al trabajo. Aquí en Dinamarca parece que a los daneses les gusta mucho poner banderas por todas partes así que pensé que les gustaría el detalle.

Te recomiendo que las guardes en el congelador (sí, lo has leído bien) y las saques unos 5 o 10 minutos antes de comerlas. Y si tienes ganas de experimentar ... tira una en el café con leche ... ¡uoooo!

***


[CAT] Algunes de les fotos semblen de l'armada danesa de trufes... hahahaha. Aquí el capità trufa, hahahaha...
[CAST] Algunas de las fotos parecen de la armada danesa de trufas... jajajaja. Aquí el capitán trufa, jajajaja...

El bar Wessels Kro.


La placa del bar.

Johan Herman Wessel.

[CAT] Aquí en una pintura, el Sr. Wessel és el del mig, el que aguanta una copa a la ma.
[CAST] Aquí en una pintura, el Sr. Wessel es el del medio, el que aguanta una copa en la mano.



4 comentaris:

  1. Sandra, que bonito post!! Me encanta leerte. Lo de las trufas...., te lo perdono porque estamos en Navidad! Pero esa receta es un pecado de los gordos... FELICES FIESTAS!! ó BON NADAL como decimos en mi tierra! Besitoss

    ResponElimina
  2. oh, quina bona pinta

    http://losviajesysibaritismosdeauroraboreal.blogspot.com.es/

    ResponElimina