dijous, 13 de setembre del 2012

Muffins de mel + Christiania --- Muffins de miel + Christiania

[CAT]  Christiania, també coneguda com Freetown Christiania (ciutat lliure de Christiania) es va crear als anys 70, quan uns pares que volien que els seus fills tinguéssin espai per jugar van trencar una valla d'un antic terreny militar abandonat per l'ejèrcit danès. A arrel d'aquí, la gent va ocupar la zona, que està plena de barracons militars. Ara hi ha més de 850 residents que tenen els barracons amb decoracions molt hippies que recorden els anys 70.

No es poden fer fotos a Christiania, només a l'entrada on hi ha un arc de fusta (fotos abaix). Pel costat que entres pots llegir a l'arc "Christiania" i pel costat que surts "You are now entering the EU" (ara estàs entrant a la UE). Ho tenen posat així perquè ells es consideren un estat independent que no forma part de la UE i el Govern ho ha acceptat. És per aquesta raó que no paguen impostos, tenen lleis pròpies i es permet la venda de droges toves. També tenen bandera, un rectangle vermell amb tres punts grocs que representen els tres punts de les "I"s de la paraula Christiania.

***

[CAST] Christiania, también conocida como Freetown Christiania (ciudad libre de Christiania) se creó en los años 70, cuando unos padres que querían que sus hijos tuvieran espacio para jugar rompieron una valla de un antiguo terreno militar abandonado por el ejército danés. A raíz de ahí, la gente ocupó la zona, que está llena de barracones militares. Ahora hay más de 850 residentes que tienen los barracones con decoraciones muy hippies que recuerdan los años 70.

No se pueden hacer fotos en Christiania, sólo en la entrada donde hay un arco de madera (fotos abajo). Por el lado que entras puedes leer en el arco "Christiania" y por el lado que sales "You are now entering the EU" (ahora estás entrando en la UE). Lo tienen puesto así porque ellos se consideran un estado independiente que no forma parte de la UE y el Gobierno lo ha aceptado. Es por esta razón que no pagan impuestos, tienen leyes propias y se permite la venta de drogas blandas. También tienen bandera, un rectángulo rojo con tres puntos amarillos que representan los tres puntos de las "I"s de la palabra Christiania.


12 Muffins de mel / 12 Muffins de miel: 
Ingredients / Ingredientes:

- 250 gr. de farina / 250 gr. de harina
- 100 gr. de sucre  / 100 gr. de azúcar
- 1 ou / 1 huevo
- 125 ml. de llet / 125 ml. de leche.
- 2 ml. d'aroma de mel / 2 ml. de aroma de miel.
- 1/2 culleradeta de bicarbonat / 1/2 culleradeta de bicarbonat.
- 1 cullerada de sucre de vainilla / 1 cucharada de azúcar de vainilla.
- 2 culleraadetes i mitja de llevat / 2 cucharaditas y media de levadura.
- 50 ml. de mel i una mica més per decorar / 50 ml. de miel y un poco más para decorar.
- 125 gr. de mantega a temperatura ambient / 125 gr. de mantequilla a temperatura ambiente.

Elaboració / Elaboración: 

[CAT] Preescalfa el forn a 180ºC i posa 12 càpsules de paper en un motllo per cucpakes. Barreja en un bol els ingredients secs (farina, llevat, bicarbonat). Bat la mantega amb l'ou i els dos sucres (normal i de vainilla) fins que la barreja estigui una mica més clara e incorpora la resta d'ingredients: llet, mel, aroma de mel, mel i els ingredients secs que tens al bol. Quan ho tinguis tot ben incorporats i ho hagis batut durants uns tres minuts, reparteix la massa a les 12 càpsules amb ajuda d'una cullera per gelats. Enforna'ls durant 25 minuts o fins que al puntxar-los amb un escuradents aquest surti net. Deixa'ls reposar al motllo 5 minuts abans de passar-los a la reixeta refredadora. Una vegada freds, decora amb una mica de mel pel damunt. 

***

[CAST] Precalienta el horno a 180 º C y pon 12 cápsulas de papel en un molde para cucpakes. Mezcla en un bol los ingredientes secos (harina, levadura, bicarbonato). Bate la mantequilla con el huevo y los dos azúcares (normal y de vainilla) hasta que la mezcla esté un poco más clara e incorpora el resto de ingredientes: leche, miel, aroma de miel, miel y los ingredientes secos que tienes en el bol. Cuando lo tengas todo bien incorporados y lo hayas batido durante unos tres minutos, reparte la masa en las 12 cápsulas con ayuda de una cuchara para helados. Hornealos durante 25 minutos o hasta que el pincharlos con un palillo éste salga limpio. Déjalos reposar en el molde 5 minutos antes de pasarlos a la rejilla enfriadora. Una vez fríos, decora con un poco de miel por encima.

***



[CAT] Entrant a Christiania.

[CAST] Entrando en Christiania.


 
[CAT] Aquí no estàvem sortint, només fent-nos la foto... xD

[CAST] Aquí no estávamos saliendo, sólo haciéndonos la foto... xD.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada